2012. október 28., vasárnap

Az első nap

Első napunk Horvátországban

Október 22-én reggel fél hétkor indultunk Pécsről Baranyavárra, majd  Laskóra.

Kettő órás út után érkeztünk a  Laskói Általános Iskolába, ahol előadtuk a kiselőadásunkat, Laskó jelentőségéről és a Laskón élt híres emberekről. Az ott tanuló magyarul beszélő gyerekek előadtak nekünk két néptáncot. Az elsőt alsósok, a másodikat felsősök adták elő, nagyon ügyesen. A szünet után négy  csapatba osztottak minket a tanárok, a szerint,  ahogy az előkészítő órán is, csak itt még a hetedikes laskói  gyerekek is csatlakoztak a vetélkedőhöz. Kitöltöttünk egy totót, amely 15 kérdésből állt.

Ez után minden csapat eljátszott egy jelenetet Sztárai életével kapcsolatban. A többi csapatnak ki kellet találni, hogy mi is volt az az esemény. Minden csapatot megjutalmaztak a tanárok. Ez után körbevezettek minket az iskolában, megnézhettük a termeket. Nagyon érdekes volt, hogy van olyan osztály, ahova két gyerek jár. Mire ezzel végeztünk, az ebéd is elkészült és megebédeltünk.

Ez után egy kis séta következett, mert elmentünk megnézni a református templomot, ahol láttuk Sztárai Mihály emléktábláját.
Majd buszra szálltunk és tovább utaztunk Eszékre, a szálláshelyünkre. Mikor odaértünk szétosztottuk a szobákat és mindenki kipakolt. Három órakor gyülekeztünk a hotel előtt és bementünk megnézni az eszéki várat és hidat. Itt eljátszottuk a vár ostromát és azt is megtudtuk miért jó, hogy csillag alakú a fala. Előadtuk itt is a kiselőadásunkat a várral és híddal kapcsolatban. Majd a Dráva parti sétányon besétáltunk a belvárosba,  pizzáztunk és vásároltunk a Konzumban.

A séta közben még angoltudásunkat is gyakorolhattuk. Este indultunk vissza a szállásra, ami egy jó órás séta volt a főtérről a Fitea Hotelig. A szállásunkon még jó sokáig beszélgettünk, játszottunk. Mire ágyba kerültünk, már mindenki nagyon fáradt volt.